טיפים להתמודדות עם ה"ריבאונד" לריטלין

מאמרים
מאת ליאת מנגד וייס

דרכים להקלת תחושת הדיכדוך בתום השפעת הריטלין

מאת: ליאת מנגד וייס
יולי, 2013
רבים פונים אלי בשאלה, כיצד להתמודד עם תחושת ה"ריבאונד", ה"דאון" (כעס, עצבים, מצב רוח רע, דיכדוך), של הנוטלים ריטלין. תופעה שקורית בדר"כ בשעות אחר הצהריים, כשהשפעת הריטלין פגה ויוצאת מן הגוף.

הנה מס' טיפים שעשויים להקל, כדאי לנסות:

1. פעילות מחוץ לבית – בשעות אחר הצהריים, בשעה בה צפויה תופעת הריבאונד, כדאי להשתדל לשהות מחוץ לבית, רצוי לעסוק בפעילות ספורטיבית, גן שעשועים, חוגים, הליכה קלה...

2. שתיה - לאורך היום, להקפיד לשתות מים.

3. אכילה – לרוב, הנוטלים את תרופת הריטלין, נמנעים מאכילה לאורך כל היום. בשעות אחר הצהריים, כשהתרופה מתפנה מן הגוף, הרעב שתוקף אותם הוא בלתי נסבל, לפיכך מומלץ לאכול מעט, כשעה לפני ה"ריבאונד". עדיף, כמובן, לאכול מאכל מזין, שרמת הסוכר בו מתפרקת באופן הדרגתי, כדוגמת פרוסת לחם ולא ממתק, אשר מקפיץ את רמת הסוכר בבת אחת וכעבור זמן קצר רמת הסוכר יורדת בחדות.

4. שגרה ורוטינה - שמירה על סדר יום קבוע מעניקה תחושת ביטחון וסדר, הנחוצה כל כך דווקא בשעה זו, בה יש תחושה גדולה של בלבול וכאוס, המעצימה את תחושת החוסר אונים.

5. להבליג – להורים, זה לא הזמן לחנך ולהטיף לילד על התנהגותו. גלו הבנה ונסו להביע אמפטיה, לא כעס.

6. עידוד - הזכירו לעצמכם ולילד, שעוד מעט זה יעבור והוא ירגיש טוב יותר.

7. סוג כדור אחר - כיום קיימים מגוון סוגי ריטלין וחלקם בעלי שחרור איטי, בהם תופעת הריבאונד קלה בהרבה ואפילו נמנעת לגמרי. כדאי לנסות.

אשמח לעמוד לרשותכם.
לקריאה נוספת לחצו כאן.

כל הזכויות שמורות לליאת מנגד וייס | אין להעתיק.
ליצירת קשר מהיר
מלאו את הטופס הבא ואתקשר אליכם
כן, אני רוצה לקבל מידע בנושא הפרעות קשב